Er du vår nye Pricing Specialist?

Oppdragsgiver: Capus

Capus er et av landets ledende og mest økonomisk solide kompetansemiljøer innen rekruttering. Selskapet består av erfarne rådgivere, en av markedets største Research-avdelinger og et dedikert Bid & Marketing-team. Vi leverer kvalitetssikrede rekrutteringer av ledere og fagspesialister. Vår kundeportefølje representerer et tverrsnitt av norsk næringsliv og offentlige virksomheter.

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Fornebu
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
Snarest
Gå til søknadsskjema
Som Pricing Specialist vil du inngå i funksjonen med ansvar for saksmottak, prioritering og besvarelse av prisforespørsler. Du vil ha ansvar for kostnadsfastsetting og prising av våre produkter, samtidig som du sikrer at forretningsregler etterfølges i salgsorganisasjonen. I denne rollen vil du håndtere innkommende henvendelser fra kunder og selgere ved å utarbeide tilbud for produkter og tjenester som krever det. Du vil være ansvarlig for å innhente nødvendig kostnadsinformasjon i samsvar med produktdefinisjonene, og basert på dette skape tilbud som følger gjeldende prisingsrutiner og forretningsregler. Du vil også
ha ansvar for å sikre at alle tilbud er i samsvar med selskapets prisstrategi, at de er konkurransedyktige, samt sikre en god overlevering videre i verdikjeden internt i GlobalConnect.

Rollen som Pricing Specialist kan også innebære å støtte Pricing Manager i å innhente kostpriser i gjeldende business cases, og bistå sammensatte tilbudsteam med analyse, kostnadsinnhenting og prising. Du vil være en viktig del av prosessen med å utarbeide konkurransedyktige tilbud til våre kunder.

ANSVARSOMRÅDER

  • Utarbeide komplette tilbud på innkommende prisforespørsler
  • Innhente nødvendig kostnadsinformasjon for å skape tilbud i henhold til gjeldende forretningsregler og rutiner
  • Støtte andre i avdelingen med innhenting av kostnadsinformasjon for å sikre konkurransedyktige tilbud
  • Arbeide strukturert med å følge opp tilbud fra tredjeparter
  • Samarbeide i tilbudsteam vedrørende kostandsinnhenting
  • Bidra i strategiske kundeteam for å sikre at tilbudene er i tråd med kundens behov og ønsker

ØNSKEDE FAGLIGE OG PERSONLIGE EGENSKAPER

  • Utdannelse innen økonomi, teknologifag eller tilsvarende (er en fordel, men relevant arbeidserfaring kan kompensere for dette)
  • Minimum 3 års relevant arbeidserfaring, fortrinnsvis med prising og kostnadsanalyse
  • Evnen til å arbeide strukturert og nøyaktig under tidspress og håndtere flere oppgaver parallelt
  • Dyktighet i Microsoft Office, spesielt Excel
  • God forståelse for fysisk realisering av datakomprodukter
  • Evnen til å bidra i et teamarbeid og trekke på kollegers kompetanse for å oppnå felles mål
  • En service- og samarbeidsorientert holdning for å bidra til selgers suksess i salgsarbeidet

Om arbeidsgiveren

GlobalConnect er den ledende leverandøren av fiberbasert datakommunikasjon og datasentre i Nord-Europa. I Norge har vi vårt eget landsdekkende fibernettverk, og totalt eier og drifter vi mer enn 150.000 kilometer fiber og 34.400 kvadratmeter sikre datasentre i Norge, Danmark, Sverige, Finland og det nordlige Tyskland. Med det som plattform tilbyr vi markedsledende løsninger innen nettverk, IT- sikkerhet, sky og telefoni som gjør det mulig for virksomheter å fokusere på det de virkelig brenner for – din egen virksomhet og vekst. GlobalConnect har over 1600 ansatte og en omsetning på over 500 millioner euro i året.

Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen