Applikasjonsansvarlig - sykehusspesifikke administrative løsninger

Oppdragsgiver: Sykehuspartner HF

Sykehuspartner – en partner for helsetjenester i utvikling Sykehuspartner HF leverer tjenester innen IKT, prosjekt, logistikk og HR til alle sykehusene i Helse Sør-Øst og eies av det regionale helseforetaket Helse Sør-Øst. Sykehuspartner forvalter og drifter et av Nord-Europas største og mest avanserte IKT-miljøer med over 80.000 brukere og ulike sentrale og lokale IKT-løsninger som understøtter et mangfold av arbeidsprosesser i pasientbehandlingen. Helseteknologi er i rivende utvikling og er meget sentralt for en bærekraftig spesialisthelsetjeneste. Sykehuspartner har ca 1600 medarbeidere ansatte på følgende lokasjoner: Oslo/Skøyen, Drammen, Grimstad, Porsgrunn, Fredrikstad, Gjøvik, Hamar, Lillehammer og Tynset. Sykehuspartner er miljøsertifisert. Sykehuspartner er opptatt av mangfold, vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av for eksempel alder, kjønn, funksjonshemming, hull i CV , nasjonal eller etnisk bakgrunn.

Antall stillinger:
2
Arbeidssted:
Oslo
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
07.10.2022
Gå til søknadsskjema
Bli kjent med Sykehuspartner

Har du lyst på en kjempespennende stilling i Sykehuspartner? Vil du være med på å sikre at sykehusene får utviklet sine IKT løsninger gjennom nyetablering av tjenester og tjenesteendringer?

Helse Sør-Øst skal i løpet av de neste 10 årene skal gjennomføre flere
store byggeprosjekter. I samme periode er det forventet en omfattende teknologisk utvikling, og det er behov for å sikre måten ny teknologi tas i bruk i forbindelse med disse nye sykehusene.

Virksomhetsområdet IKT-tjenester i Sykehuspartner består av seks avdelinger, hvor Spesialtjenester er en avdeling med ansvar for medisinsk tekniske tjenester, prehospitale tjenester og lokale tjenester til bygg og forskning. Enheten Sykehusspesifikke administrative løsninger har ansvar for å etablere nye, og gjøre endringer på eksisterende IKT løsninger integrert med byggteknisk utstyr på sykehusene.

Enheten Sykehusspesifikke administrative løsninger i avdeling Spesialtjenester søker derfor etter  2 applikasjonsansvarlige  innenfor Bygg og Eiendom.

Vi skal levere stadig mer verdi med kortere ledetider. For å lykkes jobber vi teambasert i tett samarbeid med sykehusene for å drive frem løsninger som understøtter stadig bedre pasientbehandling. Kandidatene må trives med kontinuerlig endring og utvikling. Hos oss vil du få utviklet deg både personlig og faglig. 
Vi søker motiverte og ambisiøse medarbeidere med erfaring fra IKT for å bygge et godt og effektivt lag. Du vil få ansvar for forvaltning av byggnære tjenester i henhold til gjeldende krav, prinsipper og standarder. Stillingen krever teknisk kompetanse og evne og kapasitet til å jobbe i høyt tempo.

Arbeidsoppgaver

  • Forvaltning av lokale administrative tjenester i Helse Sør-Øst
  • Ha faglig dialog i forhold til tjenestekvalitet og funksjonalitet med systemeiere og sluttbrukere i helseforetakene
  • Håndtering av feil og feilsøking
  • Følge opp og koordinere drifts- og SLA-oppgaver som er knyttet til tjenestene og sørge for at avtalt tjenestekvalitet blir ivaretatt og rapportert
  • Utarbeide og vedlikeholde dokumentasjon og rutiner
  • Ansvarlig for endringer på tjenester ift. identifisering, initiering og koordinering av endringene.
  • Ansvarlig for vedlikehold av dokumentasjon om tjenestene
  • Følge opp leverandører som er nødvendige for den løpende leveransen og forbedring av tjenesten
  • Bidra til standardisering av applikasjonsporteføljen
  • Bidra til samarbeid på tvers av enheter og prosjekter i Sykehuspartner

Kvalifikasjoner

  • Forretningsforståelse for IKT og erfaring fra drift/forvaltning av IKT løsninger
  • Gode IT kunnskaper og kompetanse på Microsoft teknologi
  • Kjennskap til applikasjonsforvaltning
  • Gode samarbeidsevner
  • Team- og samhandlingskompetanse
  • Kjennskap til ITIL prosesser ønskelig, men ikke noe absolutt krav
  • Utdanning fra Høyskole Det kreves at den som ansettes behersker norsk (skandinavisk språk)
  • skriftlig og muntlig kommunikasjon for forsvarlig yrkesutøvelse

Personlige egenskaper

  • Evne til koordinering
  • Inneha helhetsforståelse av og interesse i tjenestene som leveres
  • Kundefokus og interesse / trivsel i kundedialog
  • Må trives i et aktivt og travelt miljø
  • Sterk gjennomføringsevne og høy arbeidskapasitet
  • Positiv, resultatorientert, selvstendig
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsegenskaper
  • Evne til å møte kunder og kolleger med respekt
  • Personlig egnethet for stillingen vil bli vektlagt

Vi tilbyr

  • En interessant og selvstendig stilling i en
  • svært spennende og samfunnsnyttig bransje
  • Deltagelse i spennende endrings- ogutviklingsprosesser innen fagområdet
  • Gode utviklingsmuligheter i et stort firma
  • Stor grad av frihet og påvirkningsmulighet
  • Fleksible arbeidstidsordninger og mulighet fordelvis bruk av hjemmekontor etter avtale
  • Gode forsikrings- og pensjonsvilkår


Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlista. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søker bli informert, jf. offentlighetslovens §25


Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Evy Merete Solem
Stillingstittel
Enhetsleder
Telefon
928 29 703
Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen