Teknisk rådgiver/-gjennomføringsansvarlig

Oppdragsgiver: Sykehuspartner HF

Sykehuspartner – en partner for helsetjenester i utvikling Sykehuspartner HF leverer tjenester innen IKT, prosjekt, logistikk og HR til alle sykehusene i Helse Sør-Øst og eies av det regionale helseforetaket Helse Sør-Øst. Sykehuspartner forvalter og drifter et av Nord-Europas største og mest avanserte IKT-miljøer med over 80.000 brukere og ulike sentrale og lokale IKT-løsninger som understøtter et mangfold av arbeidsprosesser i pasientbehandlingen. Helseteknologi er i rivende utvikling og er meget sentralt for en bærekraftig spesialisthelsetjeneste. Sykehuspartner har ca 1600 medarbeidere ansatte på følgende lokasjoner: Oslo/Skøyen, Drammen, Grimstad, Porsgrunn, Fredrikstad, Gjøvik, Hamar, Lillehammer og Tynset. Sykehuspartner er miljøsertifisert. Sykehuspartner er opptatt av mangfold, vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av for eksempel alder, kjønn, funksjonshemming, hull i CV , nasjonal eller etnisk bakgrunn.

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Oslo
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
01.10.2022
Gå til søknadsskjema
Bli kjent med Sykehuspartner

Har du lyst på en kjempespennende stilling i Sykehuspartner? Vil du være med på å sikre at sykehusene får utviklet sine IKT løsninger gjennom nyetablering av tjenester og tjenesteendringer?

Helse Sør-Øst skal i løpet av de neste 10 årene skal gjennomføre flere store byggeprosjekter. I samme periode er det forventet en omfattende teknologisk utvikling, og det er behov for å sikre måten ny teknologi tas i bruk i forbindelse med disse nye sykehusene.

Virksomhetsområdet IKT-tjenester i Sykehuspartner består av seks avdelinger, hvor Spesialtjenester er en avdeling med ansvar for medisinsk tekniske tjenester, prehospitale tjenester og lokale tjenester til bygg og forskning. Enheten Sykehusspesifikke administrative løsninger har ansvar for å etablere nye, og gjøre endringer på eksisterende IKT løsninger integrert med byggteknisk utstyr på sykehusene.
Enheten Sykehusspesifikke administrative løsninger i avdeling Spesialtjenester søker derfor etter enda en teknisk prosjektleder/gjennomføringsansvarlig innenfor Bygg og Eiendom.

Vi skal levere stadig mer verdi med kortere ledetider. For å lykkes jobber teambasert i tett samarbeid med sykehusene for å drive frem løsninger som understøtter stadig bedre pasientbehandling. Kandidatene må trives med kontinuerlig endring og utvikling. Hos oss vil du få utviklet deg både personlig og faglig. 
Vi søker en motivert og ambisiøs medarbeider med erfaring fra IKT leveranser for å bygge et godt og effektivt lag. Du vil få ansvar for å lede leveranser som skal etableres i henhold til gjeldende krav, prinsipper og standarder. Stillingen krever teknisk kompetanse, sikkerhetskunnskap og evne og kapasitet til å levere i høyt tempo, med høy kvalitet.
Du må kunne jobbe selvstendig og målrettet med leveranser i seksjonens leveranseteam. 

Arbeidsoppgaver

  • Levere leveranseoppdraget innen rett tid, innenfor tilbud/budsjettet og den gitte spesifikasjonen.
  • Holde kunde og tjenesteutvikler / tjenesteansvarlig løpende orientert om fremdrift og økonomi.
  • Varsle kunde og tjenesteutvikler / tjenesteansvarlig ved eventuelle endringer og avvik i forkant.
  • Sikre at avtale som inngås med leverandør er i henhold til prosess og innenfor avtalte rammer.
  • Sørge for gjennomføring av leveransene fra tilbud til overlevering til linjen.
  • Bidra ved løsningsdesign med spesifikasjon av applikasjons- og infrastrukturkomponenter.
  • Bidra ved ROS, Risiko- og sårbarhetsanalyse.
  • Rådgivning i prosjekter.
  • Etterleve gjeldende prosesser og rutiner.

Kvalifikasjoner

  • Kjennskap til prosjektmetodikk
  • God teknisk forståelse med kjennskap til IT arkitektur
  • Erfaring med design / arkitektur (TOGAF) er en fordel
  • God teknisk erfaring fra stordriftsmiljøer
  • God kjennskap til ITIL 
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner både skriftlig og muntlig
  • Minst 3 års utdanning på høyskole-/universitetsnivå innenfor IKT

Personlige egenskaper

  • Systematisk, analytisk og resultatorientert
  • Liker å ta ansvar
  • God evne til å prioritere og at du fullfører det du har startet
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Selvgående i forhold til oppgaver, men også liker å samarbeide med andre
  • Høy gjennomføringsevne


Personlig egnethet for stillingen blir vektlagt

Vi tilbyr

  • En interessant og selvstendig stilling i en svært spennende og samfunnsnyttig bransje.
  • Deltagelse i spennende endrings- og utviklingsprosesser innen fagområdet.
  • Gode utviklingsmuligheter i et stort firma
  • Stor grad av frihet og påvirkningsmulighet
  • Fleksible arbeidstidsordninger og mulighet for delvis bruk av hjemmekontor etter avtale
  • Gode forsikrings- og pensjonsvilkår


Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlista. Dersom anmodningen ikke tas tilfølge, vil søker bli informert, jf. offentlighetslovens §25


Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Evy Merete Solem
Stillingstittel
Enhetsleder
Telefon
928 29 703
Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen