Stillingen er satt passiv

Se andre aktuelle stillinger eller gå til forsiden.

2.linjesupport til Techstep!

Oppdragsgiver: Academic Work

Vi i Academic Work arbeider med bemanning og rekruttering av Young Professionals – studenter og nyutdannede i begynnelsen av sin karriere. Young Professionals er vår nisje, vårt ekspertområde og en målgruppe vi tror sterkt på.

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Fredrikstad, Rolvsøy
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
Snarest
Gå til søknadsskjema

Ønsker du å ha fullt eierskap og jobbet bredt over skalaen med support i en spennende IT-avdeling? På vegne av Techstep søker vi etter en ny supportkonsulent på 2.linje.

Informasjon om stillingen

Når mennesker kommuniserer hyppigere og smartere igjennom nye verktøy, oppstår det nettverk som kan frigjøre viktige ressurser. Moderne bedrifter og organisasjoner trenger disse ressursene for å klare seg i konkurransen med andre bedrifter, og for å kunne levere tjenester til sine kunder på en effektiv og målrettet måte. Dette er hva Techstep AS muliggjør for sine kunder gjennom å ha posisjonert seg som et kompetansehus som hjelper bedrifter med å implementere samhandlings- og mobilitetstjenester.

På bakgrunn av en stadig økende kundeportefølje har også IT avdelingen opplevd en stadig økende arbeidsmengde. Av denne grunn søker de en ny kollega som skal jobbe på 2. linjesupport ut mot deres kunder. Hos Techstep vil du ta del i en IT avdeling, på 10 personer, som har et løpende fokus på kompetanseutvikling hos sine medarbeidere. Som nyansatt vil du ta del i en god opplæringsperiode som har til hensikt å gi deg alle forutsetninger for å lykkes i rollen. Videre kursing og sertifiseringsløp vil også bli aktuelt. Som Apple Authorised Enterprise Reseller har Techstep posisjonert seg som en ledende leverandør av mobilitet til store bedrifter og en av Norges absolutt fremste Apple forhandlere. Vi holder til på Rolvsøy, rett ved Østfoldhallen.

Arbeidsoppgaver

På 2.linje support vil du møte en variert og givende arbeidshverdag, der det overordnede fokuset er på yte service til kunder slik at eventuelle tekniske utfordringer ikke hemmer deres arbeidshverdag. Dine primære arbeidsoppgaver vil være:

  • Drive support på Office 365
  • Utføre generell support via telefon, og mail mot kunder
  • Yte support på ulike applikasjoner
  • Ta videre dialog med leverandører og samarbeidspartnere

Vi søker deg som

  • Minimum 1 års erfaring med support/drift
  • Fullført IKT-driftsfag eller IKT-servicefag med fullført fagbrev
  • Erfaring med Office365 og Active Directory
  • Kjennskap til nettverk og serverdrift


Det vil legges stor vekt på er dine personlige egenskaper i denne stillingen. Vi søker først og fremst serviceinnstilte og meget gode problemløsere som er engasjert og lærevillig. Vi tror derfor at du trives i en hverdag med mange baller i lufta, samt at du evner å forstå unike problem med trygghet i egen fremtoning. Du være en person som er ivrig etter å lære nye teknologier på kort tid, og tar initiativ der du selv mener du mangler kompetanse.

Informasjon om bedriften

Vi i Academic Work jobber med å finne karrieremuligheter til young professionals -- personer som er i starten av sin karriere eller ønsker å bytte karrierevei. Young professionals er vår nisje, vårt ekspertområde og en målgruppe vi tror sterkt på. Vi er et internasjonalt selskap med 20 års erfaring. Hittil har vi hjulpet 120.000 personer i jobb, og bare i Norge tilbyr vi over 1.200 karrieremuligheter i året.

Techstep er et kompetansehus som hjelper bedrifter med å implementere samhandlings- og mobilitetstjenester. Med over 10 års erfaring fra telekom-, kommunikasjons- og konsulentbransjen har de satt sammen denne kunnskapen i egne utprøvde metoder etter <>. Deres kjernekompetanse er å optimalisere utbyttet i spenningsfeltet der teknologi møter mennesker. Techstep er tidligere Smartworks.

Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen