Lead developer

Oppdragsgiver: Politiets IKT-tjenester

Politiets IKT-tjenester er totalleverandør av IKT til politiet. Vi er en relativt nyetablert virksomhet som skal bidra til å modernisere norsk politi. Det er vår oppgave å sikre stabile og fremtidsrettede IKT-løsninger som styrker politiets arbeid med å forebygge og bekjempe kriminalitet. Våre nærmere 500 medarbeidere utvikler, forvalter og drifter samfunnsnyttige og kritiske systemer for hele politiet. Vårt hovedkontor ligger på Majorstua i Oslo med avdeling på Jaren og distriktskontorer rundt i landet.

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Oslo
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
31.08.2019
Gå til søknadsskjema

Vil du være med og utvikle morgendagens løsninger for politiet?


Avdeling for tjenesteforvaltning har ansvaret for å forvalte og videreutvikle en rekke tjenester i politiets ITsystemer. Seksjonene i avdelingen håndterer tjenesteporteføljer med høye krav til sikkerhet, tilgjengelighet og kvalitet. Disse består av både nye og eldre systemer, som integreres inn i moderne teknologi. Politiet er inne i en spennende fase med omstilling og fornying som du vil bli en del av.


Politiets IKT-tjenester har et godt fagmiljø og fokus på kompetanseutvikling. Vi legger til rette for at våre medarbeidere kan utvikle seg faglig og sosialt. Siden vi er en organisasjon i endring vil stillingen være under utvikling, og det må påregnes endringer over tid.


Team Basiselementer utvikler og forvalter fellestjenester i Politiets IKT-tjenester. Vi er et tverrfaglig team bestående av dyktige utviklere og funksjonelle ressurser. Teamet leverer nye og spennende samfunnskritiske løsninger som er med på å understøtte politiets samfunnsoppdrag. Vi ønsker nå å styrke teamet med en senior systemutvikler i rollen som lead developer, hos oss heter rollen teknisk systemansvarlig. Som teknisk systemansvarlig vil du ha et overordnet systemansvar for tjenestene som
inngår i vår portefølje. Du vil ha ansvar for at våre tjenester følger til enhver tid gjeldende arkitekturkrav, krav til tilgjengelighet og sikkerhetskrav. Du vil være teknisk kontaktpunkt i teamet, samtidig som du vil delta aktivt i utviklingsarbeidet i nye prosjekter. Du vil være en mentor og pådriver, og du må ha gode evner til å samhandle med de andre teammedlemmene.

Arbeidsoppgaver

  • Teknisk systemansvarlig for IKT-tjenester innenfor teamets ansvarsområder
  • Fungere som teknisk rådgiver og bidra med å beskrive og estimere nye tjenester og endringer
  • Delta som systemutvikler i utviklingsprosjekter 
  • Sikre nødvendig dokumentasjon ifm mottak av leveranser fra eksterne og interne leverandører
  • Inneha oversikt over alle komponenter og integrasjoner på tjenestene
  • Sikre at teknologisk utvikling og forvaltning av IKT-tjenestene er i tråd med vedtatte arkitekturprinsipper
  • Samarbeide tett med arkitekter, sikkerhets- og driftspersonell, eksterne leverandører, Kripos og Politidirektoratet
  • Bidra i prioritering av forvaltningskø og backlog for de ulike tjenestene
  • Sikre at tjenestene driftes på en effektiv og forsvarlig måte
  • Overordnet ansvar for utviklingsmetodikk, miljø, rammeverk
  • Jobbe i smidig team
  • Bidra til å løse 2. og 3. linje hendelser knyttet til tjenestene som team Basiselementer har ansvar for

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning på bachelor eller masternivå, innen IKT. Lang relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
  • Minimum 4 års erfaring med systemutvikling
  • Fordel om du har kjennskap til smidig metodikk
  • Kompetanse på Java og Spring
  • Kompetanse på SOAP og REST
  • Erfaring med å designe og utvikle løsninger som benytter OAUTH2, OIDC og ADFS
  • Fordel med erfaring med kontainerteknologi som Docker og Kubernetes
  • Fordel med erfaring fra flere utviklingsrammeverk og språk som JavaScript, HTML/CSS, React og Typescript
  • Fordel med erfaring med verktøyene Intellij, Eclipse, Git og Jenkins
  • Fordel om du har erfaring med Unittester, instrumenterte tester og integrasjonstester, og har kjennskap til JUnit, Mockito og Jest
  • Fordel med kunnskap/erfaring med utvikling av klienter mot Altinn og DIFI sine tjenester
  • Fordel med kunnskap/erfaring innen utforming av brukergrensesnitt
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
  • Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet. Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse, jf. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.

Personlige egenskaper

  • Evne til å se helhet og jobbe proaktivt med god gjennomføringsevne
  • Strukturert, ryddig og systematisk
  • Løsningsorientert og fleksibel
  • Selvstendig og kvalitetsbevisst
  • Handlings- og beslutningsorientert
  • Initiativrik og nysgjerrig
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Selvgående, men må samtidig kunne arbeide godt i team
  • Vi legger vekt på en positiv innstilling til endringer og forbedringer og en løsningsorientert tilnærming til utfordringer

Vi tilbyr

  • Et bredt spekter av spennende arbeidsoppgaver basert på ledende og utprøvde teknologier
  • Faglige utfordringer med store utviklingsmuligheter
  • Gode arbeidsbetingelser (fleksitid, sommertid og mulighet for trening i arbeidstiden)
  • Et aktivt og hyggelig arbeidsmiljø i nye, moderne lokaler på Majorstua
  • Stillingen avlønnes som 1364 seniorrådgiver i lønnsspennet kr. 660 000 - 790 000 per år, avhengig av kvalifikasjoner. 


Som ansatt i Politiets IKT-tjenester blir du medlem i Statens pensjonskasse, med blant annet gode forsikringsordninger og mulighet for boliglån (se SPK.no for mer informasjon). For å ivareta ønsket om mangfold i staten oppfordrer vi kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss. For ansettelse hos oss krever vi plettfri vandel. Søkere må være oppmerksomme på at opplysninger kan bli offentliggjort selv om de ber om ikke å bli oppført på den offentlige søkerlisten. Søknad og CV registreres elektronisk i vårt rekrutteringssystem WebCruiter (via Søk på stilling). Alle vitnemål og attester skal skannes inn og lastes opp samtidig.


Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Nina Benedikte Kristiansen Frimanslund
Stillingstittel
Seksjonssjef Mobil- og basistjenester
Telefon
907 74 128


Kontaktperson
Mirela Divic
Stillingstittel
Teamleder Basiselementer
Telefon
415 69 768

Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen