Stillingen er satt passiv

Se andre aktuelle stillinger eller gå til forsiden.

Funksjonell rådgiver

Oppdragsgiver: Politiets IKT-tjenester

Politiets IKT-tjenester er totalleverandør av IKT til politiet. Vi er en relativt nyetablert virksomhet som skal bidra til å modernisere norsk politi. Det er vår oppgave å sikre stabile og fremtidsrettede IKT-løsninger som styrker politiets arbeid med å forebygge og bekjempe kriminalitet. Våre nærmere 500 medarbeidere utvikler, forvalter og drifter samfunnsnyttige og kritiske systemer for hele politiet. Vårt hovedkontor ligger på Majorstua i Oslo med avdeling på Jaren og distriktskontorer rundt i landet.

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Oslo
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
04.08.2019
Gå til søknadsskjema

Avdeling for tjenesteforvaltning har ansvaret for å forvalte og videreutvikle en rekke tjenester i politiets IT-systemer. I seksjon for Administrative systemer og portal har vi i hovedsak tjenester som er utviklet av eksterne leverandører innenfor bl.a områdene portal, HR og økonomi, virksomhetsstyring, sivil rettspleie og arkiv.

Vi søker en dyktig funksjonell rådgiver til Administrative systemer og portal!

Hovedoppgaven vil være å jobbe tett med politiets brukere av administrative systemer, være 3 linje support innenfor tjenesteområdene.

Seksjonen har ansvar for applikasjoner og tjenester som understøtter følgende virksomhetsområder i politiet: Strategisk ledelse, Arkiv, Kommunikasjon, HR, Sivil rettspleie  og øvrige støttetjenester til politiet. Politiets IKT-tjenester har et godt fagmiljø og stort fokus på kompetanseutvikling. Vi legger til rette for at våre medarbeidere kan utvikle seg faglig og sosialt. Siden vi er en organisasjon i endring vil stillingen være under utvikling, og det må påregnes endringer over tid. 

Arbeidsoppgaver

  • Bidra med oppdatert brukerkompetanse for IKT-tjenester innenfor Administrative systemer
  • Være 3.linje support for tjenester innenfor administrative systemer
  • Bidra i arbeidet med spesifisering av feilretting, videreutvikling og test av tjenester som tilfaller seksjonen.
  • Test av feilrettinger og nye versjoner
  • Dokumentasjon 
  • Opplæring av brukere i politietaten
  • Samarbeid med leverandører 

Kvalifikasjoner

  • Utdanning på bachelornivå, fortrinnsvis innen IKT. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
  • Erfaring fra support av IKT-tjenester
  • God teknisk forståelse 
  • Kjennskap til politiets IKT-tjenester er en fordel
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne både på norsk og engelsk
  • Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet. Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse, jf. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41. 

Personlige egenskaper

  • Strukturert, effektiv og målbevisst
  • Initiativrik, nysgjerrig og entusiastisk
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Kvalitets- og prosessorientert
  • Vi legger vekt på en positiv innstilling til endring og forbedring, og en løsningsorientert tilnærming til utfordringer.

Vi tilbyr

  • Et stort omfang av spennende arbeidsoppgaver basert på ledende og utprøvde teknologier
  • Faglige utfordringer med store utviklingsmuligheter
  • Gode arbeidsbetingelser (blant annet fleksitid, sommertid og treningsmuligheter i arbeidstiden)
  • Et aktivt og hyggelig arbeidsmiljø i lokaler sentralt på Majorstua
  • Stillingen avlønnes som 1364 seniorrådgiver i lønnsspennet kr. 570 000 - 690 000 per år, avhengig av kvalifikasjoner.

Som ansatt i Politiets IKT-tjenester blir du medlem i Statens pensjonskasse, med blant annetgode forsikringsordninger og mulighet for boliglån (se SPK.no for merinformasjon). For å ivareta ønsket om mangfold i staten oppfordrer vikvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søkejobb hos oss. For ansettelse hos oss krever vi plettfri vandel. Søkere må væreoppmerksomme på at opplysninger kan bli offentliggjort selv om de ber om ikke åbli oppført på den offentlige søkerlisten. Søknad og CV registreres elektroniski vårt rekrutteringssystem WebCruiter (via Søk på stilling). Alle vitnemål ogattester skal skannes inn og lastes opp samtidig.

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Aase Bjerke Manger
Stillingstittel
Seksjonssjef Administrative systemer og portal
Telefon
951 66 670
Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen