Er du Schibsted sin nye Onsite Support medarbeider?

Oppdragsgiver: Academic Work

Vi i Academic Work arbeider med bemanning og rekruttering av Young Professionals – studenter og nyutdannede i begynnelsen av sin karriere. Young Professionals er vår nisje, vårt ekspertområde og en målgruppe vi tror sterkt på.

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Oslo
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
Snarest
Gå til søknadsskjema

Schibsted søker nå en ny medarbeider til sitt Service Desk team. Trigges du av problemløsning, support og teknologi? Da kan dette være en spennende mulighet for deg!

Informasjon om stillingen

Schibsted Enterprise Technology leverer regionale tjenester til Schibsteds ulike selskaper, med kontorer rundt omkring i verden, inklusive kontorene i Stockholm, Oslo, London og Barcelona. Vår filosofi er å utnytte teknologi og mennesker til å skape brukervennlige tjenester. Vi skal gi Schibsteds ansatte digitale løsninger som er smidige og sikre, gjennom standardiserte og automatiserte forretningsprosesser.

Du vil bli en del av det Norske Service Desk teamet i Oslo som er et nyetablert team basert på velfungerende prosesser og god systemstøtte med fokus på automatisering og selvbetjening. Vi arbeider kontinuerlig med forbedring av arbeidsprosesser og tekniske løsninger. Derfor anser vi god service, brennende interesse for teknologi og kontinuerlig identifisere forbedringsområder som viktige egenskaper for rollen. Vi arbeider etter prinsipper og metodikk fra ITIL rammeverket og bruker ServiceNow, Asset management, Self Service portal med mer. Slack, Jira og Confluence er andre arbeidsverktøy du vil få anledning til å lære og anvende i stillingen.

SCHIBSTED TILBYR DEG

  • Evne til å bli med i et nytt team for å forbedre leveransen til våre ulike forretningsområder
  • Fantastiske kolleger både lokalt og globalt
  • Utfordringer og muligheter
  • Personlig utviklingsplan

Arbeidsoppgaver

  • Førstelinje support/helpdesk/brukerstøtte
  • Svare på spørsmål, samt feilsøke og løse problemer knyttet til Schibsted Enterprise Technology sine tjenester
  • Gjennomføre arbeidet i henhold til prinsipper og metodikk fra ITIL rammeverket

Vi søker deg som

  • Har relevant høyere utdanning eller fagbrev innen IT. Relevant erfaring kan imidlertid kompensere for dette
  • Nytdannet eller med noen års erfaring
  • Kommuniserer flytende på norsk/svensk og engelsk, muntlig og skriftlig


Det vil legges stor vekt på dine personlige egenskaper til denne stillingen. For å lykkes i rollen bør du være lærevillig, serviceinnstilt, strukturert og lidenskapelig interessert i ny teknologi. Du kan gjerne være nytudannet eller i starten av din karriere.

Informasjon om bedriften

Schibsted Enterprise Technology er et globalt IT-selskap i Schibsted Media Group, som leverer tjenester, verktøy og infrastruktur til hele konsernet og alle +8000 ansatte over hele verden. Teamene innen Enterprise Technology har ansvaret for Schibsteds interne IT og infrastruktur, og danner grunnlaget for Schibsteds markedsledende merkevarer, blant annet noen av de største avisene og markedsplassene i Sverige, Norge, Frankrike og flere andre markeder.

Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen