Prisvinnende mediebyrå søker talenter innen analyse, tall og teknologi

Oppdragsgiver: Academic Work

Vi i Academic Work arbeider med bemanning og rekruttering av Young Professionals – studenter og nyutdannede i begynnelsen av sin karriere. Young Professionals er vår nisje, vårt ekspertområde og en målgruppe vi tror sterkt på.

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Oslo
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
Snarest
Gå til søknadsskjema

Nyutdannet med interesse for teknologi, dataanalyse og tall? Starcom og Zenith søker etter nye talenter som skal være med å skape effektiv markedsføring for noen av landets største merkevarer.

Informasjon om stillingen


Hvem er du? 
Vi har allerede ansatt flere nyutdannede i løpet av høsten, og ser nå etter ytterligere to kollegaer som kan bli med på vinnerlaget. Vi søker deg som enten er nyutdannet med de rette faglige og personlige egenskapene - eller du har jobbet litt med analyse og planlegging hos et mediehus, kunde eller hos byrå.

Publicis Media søker nå etter 2 Programmatiske rådgivere til våre mediebyrå, en til Starcom og en Zenith. Videre gir stillingen mulighet for å søke på vårt globale Talent Exchange program, og en sjanse til å jobbe for Publicis Media i internasjonale markeder.


Hva kan du arbeide med hos oss? 

Programmatisk Rådgiver – Kampamjestrategier og optimalisering av digitale kampanjer

Som Programmatisk Rådgiver vil du lage kampanjestrategier og medieplaner samt optimalisere disse for å øke avkastning på investerte markedsmidler for våre kunder, og du skal koble dine datafunn med nye muligheter for personalisering og automatisering.

Du vil jobbe tett med både vårt kreative søsterbyrå New Work og med vår avdeling for Data, Teknologi & Innsikt, for å identifisere og utvikle muligheter for synergier, automatisering og innovasjon. Disse avdelingene er viktige bidragsytere til de integrerte og bransjeledende løsningene vi leverer til våre kunder.

Arbeidsoppgaver

Hva kan vi tilby?

Som nyutdannet starter vi din opplæring med de grunnleggende oppgavene for din rolle, der du vil jobbe i to-spann med våre erfarne kolleger. I Starcom og Zenith vil du arbeide i et miljø preget av høy faglig interesse og integritet, og vi bestreber oss på å styrke vår felles kunnskap og leveringsevne gjennom utvikling av den enkelte.

Arbeidsoppgavene innen prosjektledelse, analyse, markedsføring vil blant annet innebære at du har;

  • full kontroll på budsjetter og alle kampanjer som er live
  • evnen til å komme med anbefalinger på hvordan neste kampanje bør være og hvorfor, basert på brief fra digitale seniorer/kundeansvarlige.
  • forståelse for mediestrategier og hvordan annonsering påvirker forbruker
  • kundemøter, med presentasjoner av våre råd og konklusjoner på hvordan kampanjer presterte, inkl konsekvenser for neste kampanje
  • evne å se potensialet til optimalisering av kampanjer (Eks. Økt trykk fordrer tilgjengelig varelager.


Vi kan tilby et kreativt og kompetent miljø med en rekke spesialister innenfor hele medie- og markedsføringspaletten. Du får en hverdag med høy puls, hyggelige kollegaer og et godt arbeidsmiljø hvor talentet ditt blir foredlet og hvor engasjementet ditt blir høyt verdsatt. Konkurransedyktige betingelser. Sentrale, moderne lokaler i Oslo sentrum.

Vi søker deg som

Foruten interesse for media og kommunikasjon trenger du å være strukturert, nøyaktig og analytisk, og virkelig like å jobbe med analytiske oppgaver. Kanskje du allerede har fått kjennskap til det å arbeide med dataanalyse, Excel og /eller litt enkel programmering. Foruten dette så bør du heller ikke være fremmed for å arbeide med teknologier eller sette deg inn i nye verktøy, da både Starcom og bransjen er i stadig endring og det stiller krav til at man må omfavne ny teknologi, og endring.

Vi tror at rett person har høyere utdanning på masternivå hvor det har vært fokus på økonomiske-, analytiske,- eller tekniske fag.

Du vil kommunisere direkte med både eksterne og interne kunder, med selgere hos mediehus og med kolleger i Norden og England, og bør derfor evne å skape relasjoner og samarbeide med andre, være prestisjeløs i din tilnærming og trives i et ungt og uformelt miljø med høyt tempo og mange baller i lufta.

ANNET

  • Oppstart: Etter avtale
  • Omfang: Heltid. Rekruttering.


Vi oppfordrer til å søke snarest da vi frem til 20. februar vil ta en fortløpende vurdering av kandidater. Spørsmål til stillingen rettes til Line Gamre i Academic Work.

Informasjon om bedriften

Publicis Groupe er en av Norges ledende byrågrupperinger med over 170 ansatte som jobber i byråene Starcom, Zenith, Kitchen, New Work, MSL og Sapient. Globalt er Publicis representert i 130 land og har 80.000 ansatte. Vi er kjent for å være nyskapende og sterke faglig innenfor våre kjerneområder strategisk rådgivning, teknologi, kreativitet og innhold. Hvert av byråene jobber med flere av Norges mest toneangivende kunder, både hver for seg og sammen som én gruppe gjennom det vi kaller for ”Power of One”.

Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen