Stillingen er satt passiv

Se andre aktuelle stillinger eller gå til forsiden.

Virksomhetsanalytiker

Oppdragsgiver: Politiets IKT-tjenester

Politiets IKT-tjenester er totalleverandør av IKT til politiet. Vi er en relativt nyetablert virksomhet som skal bidra til å modernisere norsk politi. Det er vår oppgave å sikre stabile og fremtidsrettede IKT-løsninger som styrker politiets arbeid med å forebygge og bekjempe kriminalitet. Våre nærmere 500 medarbeidere utvikler, forvalter og drifter samfunnsnyttige og kritiske systemer for hele politiet. Vårt hovedkontor ligger på Majorstua i Oslo med avdeling på Jaren og distriktskontorer rundt i landet.

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Oslo
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
12.08.2018
Gå til søknadsskjema
Politi- og lensmannsetaten er i endring, og på grunn av økt arbeidsmengde søker vi i Politiets IKT-tjenester en Virksomhetsanalytiker til nyopprettet stilling. Som virksomhetsanalytiker vil du inngå et økonomiteam på tre personer og jobbe tett med direktør og økonomisjef. Du vil også jobbe ut mot ledelsen i avdelingene, i samarbeid med organisasjonsstaben.

Politiets IKT-tjenester har et godt fagmiljø og stort fokus på kompetanseutvikling. Vi legger til rette for at våre medarbeidere kan utvikle seg faglig og sosialt. Siden vi er en organisasjon i endring vil stillingen være under utvikling, og det må påregnes endringer over tid.

Arbeidsoppgaver

  • Økonomisk rådgivning og bistand for virksomhetsområder og prosjekter; oppfølging, rapportering og kontroll av økonomiske resultater samt kalkyler og analyser
  • Sentral bidragsyter i endringsprosesser og prosjekter for bedring av kvalitetskontroll, kostnadseffektivisering og implementering av styringssystemer
  • Bidra til videreutvikling og analyse av virksomheten sammen med ledelsen, økonomi- og organisasjonsstaben

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning på masternivå innen økonomi. Lang og relevant erfaring kan kompensere for utdanning ut over bachelorgrad.
  • Erfaring fra en større IKT virksomhet er en fordel
  • Dokumentert erfaring innen regnskap, økonomistyring og - analyse
  • Erfaring med prosjektstyring og rapportering er en fordel
  • Erfaring med regelverk for statlig økonomiforvaltning, statens personalhåndbok og SAP er en fordel
  • Generelt god IT-kompetanse

Egenskaper

  • Løsningsorientert med høy gjennomføringsevne
  • Analytisk og god fremstillingsevne
  • Selvstendig og med stor arbeidskapasitet
  • Evne til å arbeide strukturert, nøyaktig og systematisk
  • Gode samarbeidsevner

Vi tilbyr

  • Stillingsbrøk: 100%
  • En spennende og utfordende jobb med varierte oppgaver
  • Et aktivt og hyggelig arbeidsmiljø i moderne og trivelige lokaler på Majorstua
  • Faglige utfordringer og utviklingsmuligheter
  • Gode arbeidsbetingelser (fleksitid, sommertid og treningsmuligheter i arbeidstiden)
  • Stillingen avlønnes som 1364 seniorrådgiver i lønnsspennet kr. 625 000 - 830 000 brutto per år i henhold til Statens lønnsregulativ, avhengig av kvalifikasjoner.

Som ansatt i Politiets IKT-tjenester blir du medlem i Statens pensjonskasse, med bl.a. gode forsikringsordninger og mulighet for boliglån (se SPK.no for mer informasjon).

For å ivareta ønsket om mangfold i staten oppfordrer vi kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss.

For ansettelse hos oss krever vi plettfri vandel og mulighet for sikkerhetsklarering. Søkere må være oppmerksomme på at opplysninger kan bli offentliggjort selv om de ber om ikke å bli oppført på den offentlige søkerlisten. 

Søknad og CV registreres elektronisk i vårt rekrutteringssystem Webcruiter (via Søk på stilling). Alle vitnemål og attester skal skannes inn og lastes opp samtidig. 

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Kurt Haugen
Stillingstittel
Økonomisjef
Telefon
488 97 358

Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen