Stillingen er satt passiv

Se andre aktuelle stillinger eller gå til forsiden.

Vil du jobbe som Content-Redaktør i Schjærven reklamebyrå?

Oppdragsgiver: Academic Work

Vi i Academic Work arbeider med bemanning og rekruttering av Young Professionals – studenter og nyutdannede i begynnelsen av sin karriere. Young Professionals er vår nisje, vårt ekspertområde og en målgruppe vi tror sterkt på.

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Oslo
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
01.08.2018
Gå til søknadsskjema

Vil du kombinere innholdsproduksjon med et faglig lederansvar? Har du sterk digital kompetanse og vil rådgi kundene på dette? Da kan stillingen som redaktør i Schjærven Reklamebyrå være rett steg for deg!

INFORMASJON OM STILLINGEN

I samarbeid med Schjærven Reklamebyrå ser Academic Work etter en ny redaktør til content-teamet. Som redaktør vil du være en mentor og inspirator for innholdsprodusentene, hvor du sammen med dem planlegger, produserer og publiserer innhold i tråd med kundenes strategi. Du vil selv skrive og publisere artikler til landingssider og lage innhold til sosiale medier, samtidig som du har et faglig lederansvar fra innsikt og analyse til strategi, innholdsproduksjon og distribusjon. Som aktiv deltaker i kundemøtene fungerer du som en rådgiver og sikrer at innholdet som produseres er konsistent og i henhold til kundens forventninger. Her vil du jobbe med noen av Norges sterkeste merkevarer, som du kan lese mer om her.

ARBEIDSOPPGAVER

Som redaktør vil du ha en operativ lederrolle hvor din arbeidshverdag vil bestå av:

  • Lede redaksjonsmøter, lage redaksjonsplaner og rapporterer resultater
  • Skrive og publisere artikler til landingssider og i sosiale medier
  • Være en rådgiver på det content-faglige i kundemøter
  • Sikre høy kvalitet på innhold og i leveransen mot kundene
  • Holde deg faglig oppdatert innen content-marketing

VI SØKER DEG SOM

I rollen som redaktør i content-teamet ser vi etter deg som jobber med innholdsproduksjon i det daglige og er klar for å ta steget videre i karrieren. Helt konkret ser vi etter deg med følgende bakgrunn:

  • Minimum 1 års erfaring som innholdsprodusent eller journalist
  • Høyere utdanning innen markedsførings, journalistikk, PR eller andre studielinjer innen kreativ skriving
  • Svært god formuleringsevne i norsk, skriftlig og muntlig
  • Erfaring med ulike publiseringsverktøy og kampanjeplanlegging
  • God erfaring med Google Analytics


Som redaktør i content-teamet ser vi etter deg som er resultatorientert, og jobber strukturert og nøyaktig for å ta deg dit. I møte med kunde er du initiativtakende og utstråler pondus, for å skape tillit og engasjement.

ANNET:

  • Søknadsfrist for stillingen er 01. august, men seleksjonen vil starte fortløpende
  • Du vil motta en oppdatering på prosessen senest fem arbeidsdager etter at du la inn din søknad
  • Har du spørsmål til stillingen er du velkommen til å kontakte oss på kandidat@academicwork.no

INFORMASJON OM BEDRIFTEN

Schjærven Reklamebyrå er en del av Schjærven AS, som er et av Norges største kommunikasjonshus. Selskapet er spesialister på retail-marketing og jobber med flere av Norges største annonsører slik som Power, XXL, Monter, Block Watne, Vita, Hyundai, NorgesEnergi, Storo Storsenter, Bohus og OBOS. Deres reklamekonsept «Salg kan kjøpes» er like relevant i dag, som da Stein Schjærven startet selskapet i 1962. Innad i selskapet finner du et svært kompetent fagmiljø og et uformelt fellesskap med kunden i fokus.

Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen