Stillingen er satt passiv

Se andre aktuelle stillinger eller gå til forsiden.

Service Designer

Oppdragsgiver: Telenor Norge AS

Telenor Norge AS er det største selskapet i Telenor-konsernet og den ledende aktøren i det norske telemarkedet. Selskapet leverer og utvikler tjenester innenfor mobil, fastnett og internett til både privat- og bedriftsmarkedet. Det er 4.100 ansatte i Telenor Norge AS (6.700 ansatte totalt i de norske selskapene). Omsetning i Telenor Norge AS i 2012 var 25 milliarder kroner. Les mer om Telenor Norge på www.telenor.no.

Telenor Norge er en del av Telenor Group, som er en internasjonal tilbyder av kommunikasjonstjenester, med mobilvirksomheter i Norden, Sentral- og Øst-Europa og Asia. Total omsetning i 2012 på over 100 milliarder kroner med 32.000 ansatte. Les mer om Telenor Group på www.telenor.com.

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Fornebu
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
01.04.2018
Gå til søknadsskjema

Bli kjent med Telenor Norge AS


Telenor trapper opp sin satsing på design!


Telenor Norge har de siste årene bygget opp en kompetansebase for UX og tjenestedesign. Vi ser nå behov for en ytterligere satsning på dette området og ansetter nye designere. Vi er på jakt etter ulike kompetanseprofiler for å fylle ulike roller i vårt Design Centre of Excellence.


Telenor Norge tror på viktigheten av å samle designkompetansen i et felles fagmiljø. Vi har derfor etablert en  Service Design Lab der designerne har en felles base og jobber ut i ulike prosjekter med fokus på helhetlige og gode kundeopplevelser. I Lab?en driver vi med brukertesting og innsiktsarbeid, og har i tillegg kreative rom hvor vi fasiliterer designdrevne prosesser.


Designmiljøet i Telenor Norge består i dag av designere med spisskompetanse på service- og interaksjonsdesign og vi ønsker nå å styrke oss ytterligere, spesielt med tanke på Service Designere.


Er du en designer som ønsker spennende utfordringer og mulighet for å bruke din designverktøykasse på mange ulike typer prosjekter?


Uansett om du fersk eller senior kan vi tilby designprosjekter på alle nivåer i en stor organisasjon med mangfoldige muligheter. Det at vi skalerer opp organisasjonen åpner for roller som innebærer linjeledelse og mer fremskutte faglige roller. Telenor Norge kan altså tilby både en faglig og administrativ karrierevei innenfor designområdet.


Som Service Designer får du typisk følgende arbeidsoppgaver:

  • Sikre tilstrekkelig innsikt og organisere og analysere nøkkelfunn
  • Sette ting i sammenheng og visualisere tjenestens helhetsbilde
  • Visuelt kommunisere innsikt og ideer
  • Utvikling av konsepter og gode brukeropplevelser i ulike touchpoints, på både analoge og digitale flater
  • Lage prototyper og gjøre brukertester løpende igjennom designprosessen
  • Fasilitere ideutviklingsprosesser basert på innsiktsarbeid, teknologiske muligheter og forretningsperspektiver
  • Gi prosjektteam, styringsgrupper og beslutningstakere forståelse for hva som former og påvirker kundeopplevelsen
  • Detaljere design og koordinere deler av arbeidsprosessen mot utviklere og andre fagspesialister.
  • Rådgiving mot markedsdivisjoner for å sikre helhetlige konsepter og bidra til designforståelse i organisasjonen.


Andre roller vil ha noe avvikende innhold. Dette vil vi utvikle i dialog med aktuelle kandidater avhengig av aktuell rolle og kompetansebakgrunn.


Vi ser etter deg som har:

  • Relevant universitets- eller høyskoleutdanning på masternivå innen design
  • En sterk portefølje og dokumentert designarbeid med gode resultater
  • Glødende interesse for kundeorientert design
  • Åpenhet for å jobbe med mange ulike fagpersoner i en stor organisasjon og som en del av et faglig UX team
  • Svært gode samarbeids-, fasiliterings- og visualiseringsevner
  • Evnen til å kunne se helheten i komplekse sammenhenger
  • Gjerne relevant erfaring og tekniske ferdigheter
  • God balanse mellom detaljorientert og pragmatisk tilnærming til design


Hvorfor skal du jobbe hos oss?

  • Du får spennende utfordringer innenfor et strategisk satsingsområde i Telenor
  • Vi har konkurransedyktige lønns-, pensjons- og forsikringsbetingelser
  • Du får faglig videreutvikling og et sterkt UX fagmiljø med god humor og arbeidsvilje
  • Du får arbeidsdagen din i en design lab med tilpassede arbeidsverktøy
  • Vi har dedikert tid til egen faglig utvikling


Greit å vite:

  • Søknader behandles fortløpende. Endelig frist er 01.04.2018
  • For spørsmål, kontakt Morten Fronth-Andersen,  (+47) 479 00 080
  • Vi foretar bakgrunnssjekk av relevante kandidater via Semac AS


Telenor Norge AS er landets største digitale tjenesteleverandør innenfor telekommunikasjon- og datatjenester. Vi jobber hver dag for å lede an digitaliseringen av Norge. Vi har 3400 medarbeidere fordelt på 23 kontorer i hele Norge, og vi er en del av Telenor Group, som har virksomhet i 12 land. Våre tjenester og produkter bidrar til økt produktivitet og gir tilgang til alt av digitalt innhold. Vår sikkerhets- og beredskapsorganisasjon jobber døgnkontinuerlig med å trygge våre kunder, og vi tar et særlig samfunnsansvar for å skape trygghet for barn og unge på nett. Hovedkontoret vårt ligger på Fornebu i Bærum. Les mer om Telenor Norge på www.telenor.no


Mobile har ansvar for markedsføring og salg til mobilkunder i det norske privatmarkedet for merkevarene Telenor og Talkmore. Divisjonen har også ansvar for kundeservice for Telenor på vegne av Home, Classic og Mobile. 

Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen