Stillingen er satt passiv

Se andre aktuelle stillinger eller gå til forsiden.

Data scientist, technology

Oppdragsgiver: Randstad Norway

Randstad ble grunnlagt av Frits Goldschmeding og Ger Daleboudt i Nederland 1960, og er i dag etablert i 39 land. Vi er verdens nest største aktør av HR og bemanningsløsninger med 29.000 ansatte. Gruppen er børsnotert og nådde i 2014 en omsetning på nær 150 milliarder kroner. Randstad kom til Norge i 2008 gjennom et oppkjøp av en lokal nisjespesialist og har siden den gang vokst til et markedsledende rekrutteringsselskap. Vi er lokalisert over hele landet

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Oslo
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
14.01.2018
Gå til søknadsskjema

Er du lidenskapelig opptatt av data? Liker du å finne mønstre der andre ser tall? Trives du med å skape innsikt som bidrar til å utvikle nye produkter eller til å optimalisere forretningen? Har du lyst til å være med på reisen for å gjøre Telia innsiktsdrevet?
Da er Telia Norge Data & Analytics veldig interessert i å høre mer om deg og dine tanker om potensialet i data!


Business intelligence og analytics endrer seg raskere enn noen gang og innsikt i all slags data på tvers av applikasjoner og løsninger erstatter klassiske rapporter. Som Data Scientist hos Telia vil du sammen med vårt Data & Analytics team jobbe mot å gjøre Telia innsiktsdrevet og bidra til å dele innsikten på tvers av organisasjonen. Toppledelsen i Telia har innsikt som et satsningsområde, og ønsker å bruke innsikt og analyser for å skape bedre kundeopplevelser, optimalisere og videreutvikle våre tjenester og produkter, og som et grunnlag for alle beslutninger. Vi bygger en ny analytisk plattform i skyen og trenger hjelp til å bruke dataene kreativt og er nysgjerrig på hvordan datastrømmene kan brukes for å skape bedre opplevelser for våre kunder.    

Data & Analytics teamet hører til i Technology divisjonen, men sitter også i et tverrfaglig domene satt sammen av enheter fra både teknologi- og forretningsenheter. Her jobber blant annet Data Scientists, ETL-utviklere, analytikere, nettverksplanleggere og CRM spesialister sammen, og ser på forbruks- og bevegelsesmønstre, nettverk,  produkter og mye mer for å skape synergier, besparelser, bedre kundeopplevelser og nye produkter. Vi trenger flere som har lyst til å preppe data, modellere og presentere funnene for organisasjonen.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Hente ut og transformere data 
  • Analysere data fra ulike kilder, og skape ny innsikt basert på disse
  • Det kan være alt fra forbruksmønster, kundeanalyser, churn-modeller, nettverksoptimalisering og forhåpentligvis helt nye ting vi ikke har tenkt på enda
  • Være en driver for å utvikle fagmiljøet rundt avansert analyse
  • Samarbeide på tvers i organisasjonen for å forstå forretningsbehov
  • Produktifisere innsikten som skapes gjennom analyse
  • Presentere dine og teamets funn, analyser og nye konsepter
  • Hjelpe Telia på vei til en mer innsiktsdreven kultur

 

Kvalifikasjoner:

  • Erfaring, kunnskap og sterk interesse innen statistikk, Advanced Analytics, Big Data, Machine Learning, Deep Learning, Data Mining, kunstig intelligens eller prediktive algoritmer
  • Gjerne erfaring fra lignende roller
  • Kjennskap til skybaserte tjenester, gjerne Amazon
  • Kjennskap til Python, Hadoop, Cloudera, Qlik, Dataiku eller SPSS
  • Bachelor eller master innen informatikk, datavitenskap, matematikk, statistikk eller annen relevant disiplin

 

Telia kan tilby deg en spennende rolle hvor du får muligheten til å jobbe på vår nye analyseplattform, som er bygget i Amazon med en Hadoop og Cloudera konfigurasjon. Vi bruker ulike moderne verktøy som Spark, Kafka, Qlick, Dataiku og SPSS, og vurderer stadig om nye verktøy og teknologier kan hjelpe oss i vårt arbeid med å skape verdi for kundene våre gjennom innsikt. Telia har en DevOps strategi, og benytter agile metoder i korte sprintsykluser og kontinuerlige releases. Du får muligheten til å jobbe med dyktige kolleger innenfor ulike fagområder, som setter pris på å løfte hverandre opp og med i spennende prosjekter. Telia har høye ambisjoner, og det er mange muligheter for å utvikle seg i ulike retninger hos oss. 

Telco endrer seg raskt og Data & Analytics er en av hovedområdene for vår satsning innen Next Generation Telco!

 

Lyst til å høre mer om stillingene? Ta gjerne kontakt med Dfind ved Janne Kristiansen på e-post: janne.kristiansen@dfind.no eller Jacob Bruun på tlf: 921 33 989 eller e-post: jacob.bruun@dfind.no for en uforpliktende prat.


Organisasjonsbeskrivelse
Telia Norge er et teknologihus i forandring ± sammen har vi lagt ut på reisen mot å bli en New Gen Telco. Vi er i full gang med å utforske morgendagens teknologi, produkter og tjenester, og er en av de sterkeste telekom-aktørene i Norden. Fra et konsernperspektiv er Norge et uttalt satsingsområde for Telia Company, og du kommer raskt til å oppdage hvor kundeorienterte dine nærmeste kollegaer og resten av organisasjonen er.

Denne rekrutteringen foretas av spesialistavdelingen Dfind IT. Les mer om oss på www.dfind.no
Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen