Vil du jobbe som digital markedsfører i Sirkus Media?

Oppdragsgiver: Academic Work

Vi i Academic Work arbeider med bemanning og rekruttering av Young Professionals – studenter og nyutdannede i begynnelsen av sin karriere. Young Professionals er vår nisje, vårt ekspertområde og en målgruppe vi tror sterkt på.

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Oslo
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
Snarest Gå til søknadsskjema

Har du en karriereambisjon innen digital markedsføring og vil jobbe med innovative løsninger for å skape eksepsjonelle resultater? Har du i tillegg sterke analytiske evner og vil jobbe i et gründerselskap, kan det være akkurat deg vi ser etter!

INFORMASJON OM STILLINGEN

Sirkus Media er et selskap som har utviklet en egen tjeneste for å hjelpe bedrifter med å få flere og bedre kundehenvendelser, såkalt leadsgenerering, i bedriftsmarkedet. Deres kjernevirksomhet baserer seg på datainnsamling og analyse av atferdsmønstre på nett, for å skaffe bedriftene flere og mer lønnsomme kunder som benytter deres tjenester.

I samarbeid med Sirkus Media er Academic Work nå på jakt etter deres nye Digitale Markedsfører. I denne rollen vil du tre inn i en svært selvstendig stilling etter at opplæringen er gitt, med hele ansvaret fra oppsett av det tekniske, som betyr å sette opp annonser i relevante kanaler som Facebook eller Google, til det kreative, som design og innholdsproduksjon til annonsene. En annen sentral del av rollen vil være knyttet til analysearbeid gjennom hele prosessen, for å vurdere effekten av hvert enkelt element i markedsføringen opp mot hverandre. På den måten vil du få oversikt over hvor leadsene kommer fra og hvilke som er mest lønnsomme, slik at du kan gjøre justeringer på markedsføringen ut ifra dette. Du vil dermed få kontinuerlig tilbakemelding på ditt arbeid i form av konkrete tall, knyttet til eksempelvis konkrete leads som systemet genererer.

Selskapet lanserte sine tjenester i fjor og du vil dermed kunne påvirke deres videre utvikling og vekstambisjon. Det betyr at du oppfordres til å prøve ut nye ting i markedsføringen, for å se hva som gir størst effekt og dermed et best mulig resultat for kunder av Sirkus Media. For å lykkes i rollen som Digital Markedsfører er det derfor avgjørende at du trives med analytisk og repeterende arbeid. Dine arbeidsverktøy vil blant annet være Google Analytics, Google Adwords og Facebook, samt Sirkus Media sine egne systemer.

VI SØKER DEG SOM

  • Har drevet med betalt annonsering i en tidligere stilling, fra eksempelvis Facebook
  • Erfaring fra søkemotoroptimalisering (SEO), og drevet med analysearbeid
  • Svært god formuleringsevne i norsk, både muntlig og skriftlig.
  • Har god kjennskap til Google Analytics og Google Adwords.


Det vil være et pluss om du som kandidat kan vise til erfaring innen design og redigering av hjemmesider, da du på sikt vil jobbe med å lage nye landingssider.

Av personlige egenskaper ser vi etter deg som er initiativtakende, selvgående og analytisk, da rollen innebærer ansvar i hele prosessen overfor kunde og mye selvstendig arbeid.

INFORMASJON OM BEDRIFTEN

Sirkus Media er en bedrift i rask vekst som jobber med leadsgenerering for kunder over hele landet. Selskapet er spesialister på spisset markedsføring ut mot kjøpsklare målgrupper og gode «sales funnels», hvor de bruker egenutviklede systemer og annen ny teknologi på markedet. Deres ambisjon er å bli et åpenbart alternativ for bedrifter i alle størrelser som ønsker å øke antall kunder, med mål om å bli Norges største virksomhet innenfor sin nisje.


Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen