Chief Commercial Officer – Atea Managed Services

Oppdragsgiver: Capus

Capus er et av landets ledende og mest økonomisk solide kompetansemiljøer innen rekruttering. Selskapet består av erfarne rådgivere, en av markedets største Research-avdelinger og et dedikert Bid & Marketing-team. Vi leverer kvalitetssikrede rekrutteringer av ledere og fagspesialister. Vår kundeportefølje representerer et tverrsnitt av norsk næringsliv og offentlige virksomheter.

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Oslo
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
Snarest
Gå til søknadsskjema
Vi i Atea er spesialister innen IT-infrastruktur og har samlet IT-bransjens mest dedikerte hjerter og raskeste hjerner. Våre medarbeidere brenner for å være med å bygge Norge med IT. Sammen tar vi ansvar for å gjøre Atea til The Place To Be. Hos oss vil du jobbe i forkant av teknologien og utvikle deg sammen med de beste! Vi har 90 kontorer over hele Norden og kompetente medarbeidere innenfor alle områder av IT.


Atea Managed Services (AMS) er vår enhet som administrerer Atea-konsernets tilbud og levering av drift og outsourcing. Vi planlegger å organisere AMS som en felles nordisk organisasjon, og dette vil være starten på ett felles tjenestetilbud på tvers av alle våre markeder. Dette tjenesteområdet vil være spydspissen for ett fellesnordisk Atea, og du vil få muligheten til å bidra til å ytterligere forsterke Atea-kulturen, slik vi kjenner den i dag. Vi koordinerer og effektiviserer på tvers av land slik at vi sammen vil være den sterkeste stjernen på den nordiske himmelen innen drift og outsourcing.I denne sammenheng leter vi nå etter lederen til en nyopprettet rolle som Chief Commercial Officer(CCO) for AMS. Som CCO vil du spille en særdeles viktig rolle i en strategisk spennende fase i AMS. Du vil ha mange kontaktflater innen AMS hvor du vil jobbe med å forbedre våre arbeidsmetoder, og være svært sentral i å bidra til samarbeid på tvers av landegrensene.

I denne sammenheng leter vi nå etter lederen til en nyopprettet rolle som Chief Commercial Officer(CCO) for AMS. Som CCO vil du spille en særdeles viktig rolle i en strategisk spennende fase i AMS. Du vil ha mange kontaktflater innen AMS hvor du vil jobbe med å forbedre våre arbeidsmetoder, og være svært sentral i å bidra til samarbeid på tvers av landegrensene.

Som CCO vil du ha ca 7 direkterapporterende ledere fra flere land, med en samlet organisasjon på ca 130 ansatte i Norden. Du vil sitte i AMS-ledergruppen og rapportere til Chief AMS Group. Som del av ditt ansvarsområde vil tilbud, produktportefølje, løsningsdesign og kontraktsstyring ligge. Du vil også være en nøkkelressurs i å etablere samarbeid på tvers av de landene Atea opererer i, da dette er det første komersielle tjenesteområdet som blir en felles satsning for hele konsernet. Det er derfor av avgjørende betydning for Atea at AMS lykkes med dette samarbeidet. Dette innebærer at du vil samarbeide med mange nøkkelressurser i flere land, og bør like det og være en driver av endring og resultater innenfor ditt område. Noen nøkkelord her er; kulturell endringsleder, kommersiell legning, positiv og engasjerende.

Kvalifikasjoner
Vi ser etter deg som har flere års erfaring fra å lede større organisasjoner. Du har lang erfaring med å lede andre ledere og bygge team, samtidig har du erfaring fra å drive forretning, gjerne innenfor drift/outsourcing. For å lykkes ser vi for oss at du har en kommersiell profil, med god kjennskap til kundeopplevelser, tjenestetilbud, løsningsforslag og ledelse av dette. Hvis du tidligere har jobbet med endringsledelse eller har jobbet i en grenseoverskridende (nordisk) rolle, er det verdifullt. Du har også meget god innsikt i IT-outsourcing, enten som leverandør eller fra kundesiden.

Hvem er du?
Vi ser etter deg som har en kommersiell tankegang av natur, og et indre driv som gjør deg selvgående. Gode lederegenskaper og sterke kommunikasjonsevner vil være avgjørende for å lykkes i rollen. Det stilles krav til sterke kommunikasjonsevner på norsk og engelsk både skriftlig og muntlig.

Du vil ha en fantastisk mulighet til å være involvert i å bygge en ny måte å  jobbe på, der vi krysser grenser, samarbeider og leverer tjenestene våre ut til kundene. Høres dette interessant ut? Da hører vi gjerne fra deg!

Dersom du har spørsmål knyttet til stillingen er du velkommen til å kontakte Partner i Capus, Arne H. Underdal-Loktu på tlf: 91 13 14 14/e-post:?al@capus.no?eller Rådgiver Ida Samuelsen på tlf: 99 42 83 81/e-post:?is@capus.no.

Om arbeidsgiveren

Vi i Atea er spesialister innen IT-infrastruktur og har samlet IT-bransjens mest dedikerte hjerter og raskeste hjerner. Våre medarbeidere brenner for å være med å bygge Norge med IT. Sammen tar vi ansvar for å gjøre Atea til The Place To Be. Hos oss vil du jobbe i forkant av teknologien og utvikle deg sammen med de beste! Vi har 90 kontorer over hele Norden og kompetente medarbeidere innenfor alle områder av IT.

Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen