Stillingen er satt passiv

Se andre aktuelle stillinger eller gå til forsiden.

Ønsker du en spennende deltidsjobb innen markedsføring og administrasjon?

Oppdragsgiver: Academic Work

Vi i Academic Work arbeider med bemanning og rekruttering av Young Professionals – studenter og nyutdannede i begynnelsen av sin karriere. Young Professionals er vår nisje, vårt ekspertområde og en målgruppe vi tror sterkt på.

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Oslo
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
Snarest
Gå til søknadsskjema

Har du en genuin interesse for tekstproduksjon og markedsføring? Kan du tenke deg å lære mer om SEO og søkeoptimalisering? Search Planet gir deg muligheten!

Informasjon om stillingen

I samarbeid med Search Planet ser Academic Work etter en markedsorientert student som ønsker å ta teoretiske kunnskaper ut i praksis i en deltidsstilling hos Search Planet.

Search Planet er et av landets mest annerkjente selskap innen søkemotoroptimalisering, og er internasjonalt kjent for sin tekniske SEO-ekspertise innen enterprise e-commerce og retail-segmentet. I tillegg bygger selskapet innholdsstrategier som har fått internasjonale resultater og tatt kunder til markedsledende posisjoner på rekordtid.

Denne stillingen er en hybrid mellom markedsføring og administrasjon. Vi ser derfor etter en dyktig markeds- og administrasjonsmedarbeider som kan bistå med prosessoptimalisering av tilbudsmaler og kontrakter, tekstproduksjon, samt bistand til søkeordsanalyse.

Arbeidsoppgaver

Som ny markedsassistent vil du kunne få en fantastisk utvikling og styrke dine kunnskaper innen markedsføring. Allerede nå ligger det arbeidsoppgaver og venter på deg, dette innebefatter blant annet:

  • Interne administrative driftsoppgaver og støtte for leder, ansatte og andre involverte knyttet til egen prosess og forbedring av virksomheten
  • Forbedring av tilbudstekster, produsere og forbedre tjenestesider og beskrive og detaljere tjenester og prosjekter i kundetilbud og avtalebrev til kunder
  • Bidra hands-on med oppgaver forbundet med SEO og aktiviteter i det daglige, både som støtte til selskapets egne ansatte og på kundesiden
  • Forbedre Search Planets eget nettsted og markedsføring
  • Rapportering og oppfølging av resultater, hvor hovedfokuset er å rapportere kommersiell verdiskapning
  • Arbeide med digital analyse i for eksempel Google Analytics
  • Planlegging og implementering av markedsplaner og –strategier, både individuelt og i team, herunder kunden

Vi søker deg som

  • Tar høyere utdanning innen markedskommunikasjon, markedsføringsledelse, eller lignende. Du er gjerne en 2. årsstudent
  • Har en genuin interesse for innholdsproduksjon, er god til å skrive og har et godt ordforråd. Kanskje du vil vise oss noe av ditt arbeid?
  • Har grunnleggende forståelse av søkeordsanalyse, Google Analytics og hvordan Google organisk søk fungerer
  • Gode kunnskaper i Excel for å kunne kombinere ulike data med formler og funksjoner og arbeide effektivt med å hente ut innsikt basert på interne og eksterne datakilder
  • Har gjerne erfaring innen markedsføring, webutvikling, prosjektledelse av salgs- og markedsføringsorientere prosjekter og leveranser, administrasjonsstøtte
  • Har svært god formuleringsevne i norsk og engelsk, muntlig og skriftlig

Vi mener at den idelle kandidaten har god forretningsforståelse og evner å jobbe selvstendig. Videre viser du en høy grad av struktur, nøyaktighet og personlig modenhet i ditt arbeid. Disse egenskapene vil gi deg gode forutsetninger for å lykkes i rollen, og du vil bli selektert på dette i prosessen.

Annet:

  • Søknader vil behandles fortløpende
  • Har du spørsmål til prosessen er du velkommen til å kontakte meg på teknologi@academicwork.no

Informasjon om bedriften

Search Planet er et ansatteid norsk konsulentselskap i Oslo som er internasjonalt anerkjent for høy ekspertise innen søkemotoroptimalisering (SEO) for både e-handelsaktører og retailere og mindre startups, innen enterprise e-commerce SEO i Norge, Norden og Nord-Europa. Vi har den gode miksen mellom teknisk SEO, innholdsstrategi, front-end webutvikling og design/UX, og løser oppdrag innen informasjonsarkitektur og innholdsstrategi for hele organisasjoner og alle typer nettsteder. Kundelisten inkluderer internasjonale Fortune 500-selskaper og ledende norske merkevarer som omsetter for over 500 millioner, og har høstet omtale hos Forbes, Kapital og Finansavisen.

Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen