Stillingen er satt passiv

Se andre aktuelle stillinger eller gå til forsiden.

Tjenesteansvarlig

Oppdragsgiver: Politiets IKT-tjenester

Politiets IKT-tjenester (PIT) er politiets leverandør av IKT. Vi er drøyt 500 teknologer som utvikler nye løsninger, forvalter kritiske systemer og bidrar til at politiet kan samhandle digitalt og effektivt med hele samfunnet - hele døgnet. Vi befinner oss rundt i hele Norge, med hovedkontor på Majorstua i Oslo, i tillegg til kontorer på Jaren og i de 12 politidistriktene i landet.

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Oslo
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
07.06.2020
Gå til søknadsskjema

Politiet er avhengig av gode IKT-verktøy for å kunne forebygge og bekjempe kriminalitet - enten det gjelder straffesaker, etterretningsarbeid, grensekontroll, ID-kontroll eller andre politifaglige oppgaver. Politiet skal moderniseres - i stor grad gjennom digitalisering. Rask utvikling av digitale, sikre og stabile løsninger er derfor svært viktig for at politiet skal løse samfunnsoppdraget.

Vil du være med og sikre identitetsforvaltning i Politiet?

Avdeling for tjenesteforvaltning har ansvaret for å forvalte og videreutvikle en rekke tjenester i politiets IT-systemer. I seksjon for Publikumstjenester vil du bli del av et hektisk og entusiastisk miljø med høy faglig kompetanse. Vi søker en dyktig tjenesteansvarlig som kan hjelpe oss med å styre og forvalte tjenester og løsninger som er tilknyttet Pass & ID-området. I rollen som tjenesteansvarlig skal du sammen med teamet sørge for at det leveres sikre og helhetlige tjenester. Seksjonen har ansvar for applikasjoner og tjenester som understøtter og tilgjengeliggjør enklere kommunikasjon for befolkningen ved henvendelser til Politiet. Politiets IKT-tjenester har et godt fagmiljø og stort fokus på kompetanseutvikling. Vi legger til rette for at våre medarbeidere kan utvikle seg faglig og sosialt. Siden vi er en organisasjon i endring vil stillingen være under utvikling, og det må påregnes endringer over tid.

Arbeidsoppgaver

  • Ansvar for tjenestenes krav til tilgjengelighet, kvalitet og ytelse
  • Sikre at tjenestene tilfredsstiller faglige og sikkerhetsmessige krav
  • Sikre at tjenestene forvaltes iht. tjenesteavtaler
  • Videreutvikling av tjenestene iht. politiets behov, i dialog med brukeren
  • Overordnet planlegging av leveranser innenfor eget område
  • Oppfølging av avtaler med leverandør
  • Ansvarlig for informasjon, måling og rapportering på tjenestene 

Kvalifikasjoner

  • Utdanning fra høgskole/universitet på bachelornivå
  • Erfaring med forvaltning av IKT-tjenester
  • Fordel med erfaring fra budsjetthåndtering
  • Fordel med erfaring fra avtaleoppfølging av leverandører
  • Fordel med erfaring fra prosjektledelse eller teamledelse
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
  • Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet. Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse, jf. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
  • Ansettelse skjer under forutsetning av at søker blir sikkerhetsklarert på nivå HEMMELIG og autorisert.

Personlige egenskaper

Som tjenesteansvarlig er du bruker- og kundeorientert, og evner å se eget tjenesteområde i et helhetlig virksomhetsperspektiv. Det forutsettes at du er strukturert, er en god tilrettelegger og kommunikator. For å lykkes i stillingen må du ha en positiv innstilling til endring og forbedring, og en løsningsorientert tilnærming til utfordringer. I tillegg må du mestre et høyt aktivitetsnivå i hektiske situasjoner. Det blir lagt vekt på god rolleforståelse og personlig egnethet til stillingen. 

Vi tilbyr

  • Muligheten til å bidra i politiets viktige samfunnsoppdrag
  • Et bredt spekter av spennende arbeidsoppgaver
  • Faglige utfordringer med store utviklingsmuligheter
  • Opplæring i bruk av aktuelle verktøy og teknologi
  • Gode arbeidsbetingelser (fleksitid, sommertid og mulighet for trening i arbeidstiden)
  • Et aktivt og hyggelig arbeidsmiljø med lokaler sentralt på Majorstua
  • Stillingen avlønnes som 1364 seniorrådgiver i lønnsspennet kr. 600 000 - 750 000 per år, avhengig av kvalifikasjoner.


Som ansatt i Politiets IKT-tjenester blir du medlem i Statens pensjonskasse, med blant annet gode forsikringsordninger og mulighet for boliglån (se SPK.no for mer informasjon). Vi vil rekruttere den best kvalifiserte kandidaten til stillingen, og trenger derfor et bredt rekrutteringsgrunnlag. Politiet er en åpen og inkluderende etat, hvor alle søkere blir vurdert likeverdig. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater med relevant utdanning, bakgrunn, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss. Søknad og CV registreres elektronisk i vårt rekrutteringssystem WebCruiter (via Søk på stilling). Alle vitnemål og attester skal skannes inn og lastes opp samtidig. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette.


Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Arne Falla
Stillingstittel
Seksjonssjef Publikumstjenester
Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen