Applikasjonsdrifter

Oppdragsgiver: Politiets IKT-tjenester

Politiets IKT-tjenester (PIT) er politiets leverandør av IKT. Vi er drøyt 500 teknologer som utvikler nye løsninger, forvalter kritiske systemer og bidrar til at politiet kan samhandle digitalt og effektivt med hele samfunnet - hele døgnet. Vi befinner oss rundt i hele Norge, med hovedkontor på Majorstua i Oslo, i tillegg til kontorer på Jaren og i de 12 politidistriktene i landet.

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Oslo
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
14.04.2020
Gå til søknadsskjema

Politiet er avhengig av gode IKT-verktøy for å kunne understøtte politiets arbeid med å forebygge og bekjempe kriminalitet. Politiet skal moderniseres - i stor grad gjennom digitalisering. Rask utvikling av digitale tjenester, sikre og stabile løsninger er derfor svært viktig for at politiet skal løse samfunnsoppdraget.

Vi søker etter en dyktig applikasjonsdrifter til seksjon Administrative systemer og portal

Avdeling for tjenesteforvaltning har ansvaret for å utvikle og forvalte en rekke tjenester til politiet. Seksjon Administrative systemer og portal  har ansvar for forvaltning, utvikling og drift av applikasjoner og tjenester som understøtter administrative systemer innenfor sak-arkiv, virksomhetsstyring, HR og HMS, økonomi, portal og sivil rettspleie.

Som applikasjonsdrifter hos oss vil du få ansvar for applikasjonsdrift og vedlikehold av tjenester knyttet til Administrative systemer og Portal. Du vil jobbe i team sammen med kolleger og sammen drifte, forvalte, teste, utvikle og støtte våre tjenester, som politiet benytter i sin arbeidshverdag. Vi søker både deg som har flere års erfaring og deg som er relativt nyutdannet. Vi ønsker at du bidrar positivt i det viktige samfunnsoppdraget politiet utfører. Politiets IKT-tjenester har som mål å tilby et godt fagmiljø og har fokus på kompetanseutvikling. Vi legger godt til rette for faglig og personlig utvikling for våre medarbeidere. 

Arbeidsoppgaver

  • Drift og monitorering av applikasjonsservere
  • Scripte og automatisere installasjon knyttet til applikasjoner
  • Tilrettelegging og konfigurasjon av applikasjoner
  • Pakking og distribusjon av applikasjoner
  • Dokumentasjon av driftsrutiner
  • Tredjelinjesupport
  • Rådgiving og prosjektdeltakelse 
  • Dialog med eksterne leverandører

Kvalifikasjoner

  • Utdanning på høgskole- eller universitetsnivå (bachelor/master), innen IKT. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
  • Erfaring med applikasjonsdrift, installasjon, feilretting og tilrettelegging av applikasjoner i ulike miljøer
  • Erfaring med scripting og automatisering av prosesser innen applikasjonsdrift
  • Erfaring med Windows, gjerne også Linux server-teknologi
  • Kjennskap til databaser, fortrinnsvis MS SQL 
  • Kjennskap til Microsoft Active Directory 
  • Fordel med erfaring med RPA teknologi 
  • Fordel med kjennskap til applikasjonsvirtualisering 
  • Fordel med kjennskap til Power Shell scripting
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
  • Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet. Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse, jf. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41
  • Ansettelse skjer under forutsetning av at søker blir sikkerhetsklarert på nivå HEMMELIG og autorisert

Personlige egenskaper

  • Selvstendig og kvalitetsbevisst
  • Strukturert, ryddig og systematisk
  • Initiativrik, nysgjerrig og entusiastisk
  • Service- og løsningsorientert
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner

Vi tilbyr

  • Muligheten til å bidra i politiets viktige samfunnsoppdrag
  • Faglige utfordringer og utviklingsmuligheter
  • Et bredt spekter av spennende arbeidsoppgaver
  • Opplæring i bruk av aktuelle verktøy og teknologi
  • Gode arbeidsbetingelser (fleksitid, sommertid og mulighet for trening i arbeidstiden)
  • Et aktivt og hyggelig arbeidsmiljø i moderne lokaler sentralt på Majorstua
  • Stillingen lønnes som 1434 rådgiver/1364 seniorrådgiver i lønnsspennet kr. 550 000 - 720 000 per år, avhengig av kvalifikasjoner.

Som ansatt i Politiets IKT-tjenester blir du medlem i Statens pensjonskasse, med blant annet gode forsikringsordninger og mulighet for boliglån (se SPK.no for mer informasjon). Vi vil rekruttere den best kvalifiserte kandidaten til stillingen, og trenger derfor et bredt rekrutteringsgrunnlag. Politiet er en åpen og inkluderende etat, hvor alle søkere blir vurdert likeverdig. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater med relevant utdanning, bakgrunn, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss. Søknad og CV registreres elektronisk i vårt rekrutteringssystem WebCruiter (via Søk på stilling). Alle vitnemål og attester skal skannes inn og lastes opp samtidig. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette.

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Aase Bjerke Manger
Stillingstittel
Seksjonssjef Administrative systemer og portal
Telefon
951 66 670
Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen