Stillingen er satt passiv

Se andre aktuelle stillinger eller gå til forsiden.

IT-tekniker/utvikler-GIS

Oppdragsgiver: Politiets IKT-tjenester

Politiets IKT-tjenester (PIT) er politiets leverandør av IKT. Vi er drøyt 500 teknologer som utvikler nye løsninger, forvalter kritiske systemer og bidrar til at politiet kan samhandle digitalt og effektivt med hele samfunnet - hele døgnet. Vi befinner oss rundt i hele Norge, med hovedkontor på Majorstua i Oslo, i tillegg til kontorer på Jaren og i de 12 politidistriktene i landet.

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Oslo
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
15.02.2020
Gå til søknadsskjema

Politiet er avhengig av gode IKT-verktøy for å kunne forebygge og bekjempe kriminalitet - enten det gjelder straffesaker, etterretningsarbeid, grensekontroll, ID-kontroll eller andre politifaglige oppgaver. Politiet skal moderniseres - i stor grad gjennom IKT. Rask utvikling av digitale, sikre og stabile løsninger er derfor svært viktig for at politiet skal løse samfunnsoppdraget.


Vi søker etter en IT-tekniker/utvikler til GIS-teamet i seksjon Politioperativt.

Avdeling for tjenesteforvaltning har ansvaret for å utvikle og forvalte en rekke tjenester i politietsIT-systemer. Seksjon for Politioperative tjenester dekker områdene kommando ogkontroll, kart og kommunikasjon samt voldsalarmer. Kartløsningene til politiet har mange spennende bruksområder og vi ønsker nåå styrke GIS-teamet for å kunne realisere flere av disse. Vi ser etter en person med god IT-teknisk forståelse, og erfaring med eller interesse/nysgjerrighet for kart og geografiskeinformasjonssystemer (GIS). Vi vil også vurdere kandidater med mindre arbeidserfaring. Hos disse kandidatene blir høy IT-teknisk forståelse, interesse forgeografiske informasjonssystemer og personlige egenskaper spesielt viktig.
 
Det pågår et betydelig arbeid med å modernisere politiets GIS-løsninger. ArcGIS er valgt somplattform, og første versjon av en ny GIS-løsning for politietsoperasjonssentraler ble satt i produksjon høsten 2018. GIS-teamet jobber med å videreutvikle og drifte GIS-løsningen. Samtidig arbeides det med å etablere en sentral GIS-plattform for politiets øvrigevirksomhetsområder. Begge de sentrale GIS-løsningene er basert på ArcGIS-plattformen. GIS-løsningen for operasjonssentralene er etablert i et tradisjonelt Windows-miljø.Den sentrale GIS-plattformen etableres i en intern skyløsning basert på Kubernetes og Docker.
 
GIS-løsningene til politiet har omfattende bruksområder og integrasjoner med flere sentrale fagområder både i og utenfor seksjonen.

Politiets IKT-tjenester har et sterkt og godt fagmiljø med stort fokus på kompetanseutvikling. Vi legger til rette for at våre medarbeidere skal utvikle seg faglig og sosialt. Politiet er en organisasjon i stadig endring, og stillingen vil være under utvikling og det må påregnes endringer over tid.

Arbeidsoppgaver

  • Utvikle nye applikasjoner og tjenester basert på ArcGIS-plattformen
  • Jobbe med automatisering og forenkling av rutiner 
  • Delta i prosjekter 
  • Drifte og forvalte GIS-løsningene til politiet

Kvalifikasjoner

Utdanning fra høyskole/universitet på minimum bachelornivå, innen IKT. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
God IT-teknisk forståelse
Erfaring med eller interesse for geografiske informasjonssystemer
Erfaring med Windows-systemer
Fordel med erfaring med:
  • oppsett, konfigurasjon, utvikling og drift på ArcGIS-plattformen 
  • SQL og relasjonsdatabaser
  • Linux-systemer 
  • smidig systemutvikling
  • Docker og Kubernetes
  • HTML og Javascript
  • script språk som Powershell, Batch, Python 
  • utvikling, forvaltning og drift av kritiske systemer
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
  • Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet. Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse, jf. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41. 

Personlige egenskaper

  • Strukturert, analytisk og systematisk
  • Ansvarsbevisst og selvgående
  • Kvalitetsbevisst og med evne til å se helhet
  • Endringsvillig og konstruktiv
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner

Vi tilbyr

  • En spennende og utfordrende jobb med varierte oppgaver
  • Faglige utfordringer med store utviklingsmuligheter
  • Gode arbeidsbetingelser (fleksitid, sommertid og treningsmuligheter i arbeidstiden)
  • Et aktivt og hyggelig arbeidsmiljø med lokaler sentralt på Majorstua
  • Stillingen lønnes enten som 1434 rådgiver/1364 seniorrådgiver i lønnsspennet kr 560 000 - 793 000 per år, avhengig av kvalifikasjoner.

Som ansatt i Politiets IKT-tjenester blir du medlem i Statens pensjonskasse, med blant annet gode forsikringsordninger og mulighet for boliglån (se SPK.no for mer informasjon). For å ivareta ønsket om mangfold i staten oppfordrer vi kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss. For ansettelse hos oss krever vi plettfri vandel. Søkere må være oppmerksomme på at opplysninger kan bli offentliggjort selv om de ber om ikke å bli oppført på den offentlige søkerlisten. Søknad og CV registreres elektronisk i vårt rekrutteringssystem WebCruiter (via Søk på stilling). Alle vitnemål og attester skal skannes inn og lastes opp samtidig.


Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Kjell-Arne Ellefsen
Stillingstittel
Seksjonssjef Politioperativt
Telefon
911 95 038




Kontaktperson
Anders Lorentzen
Stillingstittel
Teamleder MOVA/GIS
Telefon
975 32 138
Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen