Distriktssjef

Oppdragsgiver: Politiets IKT-tjenester

Politiets IKT-tjenester er totalleverandør av IKT til politiet. Vi er en relativt nyetablert virksomhet som skal bidra til å modernisere norsk politi. Det er vår oppgave å sikre stabile og fremtidsrettede IKT-løsninger som styrker politiets arbeid med å forebygge og bekjempe kriminalitet. Våre nærmere 500 medarbeidere utvikler, forvalter og drifter samfunnsnyttige og kritiske systemer for hele politiet. Vårt hovedkontor ligger på Majorstua i Oslo med avdeling på Jaren og distriktskontorer rundt i landet.

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Bergen
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
25.11.2019
Gå til søknadsskjema

Regional IKT i avdeling Bruker- og kundeservice søker en dyktig leder til stillingen som distriktssjef for distriktskontorene Vest og Møre og Romsdal, med stedsplassering Bergen. Vi har ansatte på fire lokasjoner; Bergen og Florø (Vest) og Ålesund og Kristiansund (Møre og Romsdal). 

Vi søker deg som kan vise til god forståelse for operativ og kundeorientert IKT-kompetanse, samt resultater fra roller med personal-, budsjett- og resultatansvar.

Lederen har ansvar for videreutviklingen av sine ansvarsområder i Politiets IKT-tjenester (PIT) på kort og lang sikt, og har stor innvirkning på PITs måloppnåelse. Oppgavene kan typisk omfatte ledelse gjennom prosesser, rådgivning og saksbehandling i tyngre sakskomplekser. Problemstillingene vil kunne være langsiktige og
overordnede. Stillingen vil kreve utstrakt kontakt innad i PIT, og vil kunne kreve representasjon av PITs interesser utad. Stillingen innebærer budsjett- og personalansvar. Reisevirksomhet må påregnes.

Arbeidsoppgaver

  • Personalansvar for alle ressurser tilknyttet PITs distriktskontorer i Vest og Møre og Romsdal
  • Ansvarlig for utvikling av distriktskontorene og sikre kompetanseutvikling av alle ressurser
  • Økonomistyring og resultatansvar innen området
  • Operativt faglig ansvar for distriktene
  • Kvalitetsstyring, kontinuerlig forbedring, Lean, avvikshåndtering og risikostyring innen området
  • Lede distriktskontorene gjennom forbedringsaktiviteter for profesjonalisering av tjenesteleveransene
  • Deltakelse i beredskapsordninger på vegne av PIT
  • Medarbeideren har overordnet ansvar for at distriktene ivaretar lokal brukerservice for politidistriktet, og dette kan inkludere følgende (listen er ikke uttømmende):
  • o Ansvarlig for at lokal brukerservice ivaretas for politidistriktet, det vil si oppgaver som vil kunne kreve lokal tilstedeværelse
  • o Ansvarlig for at lokal brukerservice ytes på en profesjonalisert måte gjennom standardiserte prosesser og metoder
  • o Kommunisere lokale behov til PIT på vegne av politidistriktet

Kvalifikasjoner

  • Utdanning fra høgskole/universitet på minimum bachelornivå. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
  • Må kunne vise til resultater både fra gjennomføring og ledelse på fagområdet
  • Erfaring fra endringsledelse
  • Erfaring fra ledelse av flere medarbeidere
  • Ønskelig med erfaring fra fjernledelse
  • Vise til erfaring fra roller med budsjett- og resultatansvar
  • Vise til god forståelse for serviceorientert og operativ IKT-kompetanse
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
  • Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet. Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse, jf. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.     
  • Må kunne sikkerhetsklareres til HEMMELIG

Personlige egenskaper

  • God til å motivere og engasjere kunnskapsmedarbeidere
  • Jobber selvstendig, er beslutningsdyktig med gjennomføringsevne
  • Tenker strategisk og helhetlig på vegne av hele virksomheten

Vi tilbyr

  • Muligheten til å bidra i politiets viktige samfunnsoppdrag
  • Et bredt spekter av spennende arbeidsoppgaver  
  • Faglige utfordringer med store utviklingsmuligheter
  • Gode arbeidsbetingelser (fleksitid, sommertid og mulighet for trening i arbeidstiden)
  • Et aktivt og hyggelig arbeidsmiljø
  • Stillingen avlønnes som 1054 kontorsjef i lønnsspennet kr. 600 000 - 720 000 per år, avhengig av kvalifikasjoner.

Som ansatt i Politiets IKT-tjenester blir du medlem i Statens pensjonskasse, med blant annet gode forsikringsordninger og mulighet for boliglån (se SPK.no for mer informasjon).
Vi vil rekruttere den best kvalifiserte kandidaten til stillingen, og trenger derfor et bredt rekrutteringsgrunnlag. Politiet er en åpen og inkluderende etat hvor alle søkere blir vurdert likeverdig. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater med relevant utdanning, bakgrunn, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss.Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette.


Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Pernille Marie Karlstad
Stillingstittel
Seksjonssjef Regional IKT
Telefon
954 98 586
Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen